duminică, 17 septembrie 2023

Fondul pentru IMM-uri 2023

 Fondul pentru IMM-uri 2023



Fondul pentru IMM-uri „Ideas Powered for Business” este o schemă de subvenții creată pentru a ajuta întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) din UE să-și protejeze drepturile de proprietate intelectuală (PI). Fondul pentru IMM-uri este o inițiativă a Comisiei Europene pusă în aplicare de Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) și se va desfășura în perioada 23 ianuarie 2023 - 8 decembrie 2023.

Fondurile sunt limitate și se acordă pe principiul „primul venit, primul servit”.

Dacă vreți să solicitați rambursarea voucherelor dumneavoastră din Fondul pentru IMM-uri 2022, accesați contul din Fondul pentru IMM-uri pentru a completa formularul cererii de rambursare.

De ce este necesar să vă protejați proprietatea intelectuală

https://euipo.europa.eu/ohimportal/ro/online-services/sme-fund 

Protejarea proprietății intelectuale este o necesitate în era digitală. Este o modalitate legală de a evita ca ideile, produsele sau serviciile dumneavoastră unice să fie copiate sau utilizate fără permisiune. Protecția proprietății intelectuale prin intermediul Fondului pentru IMM-uri poate acoperi numeroase active diferite, precum mărci, desene și modele, brevete și soiuri de plante.

Cine poate beneficia de Fondul pentru IMM-uri

Fondul pentru IMM-uri oferă sprijin financiar IMM-urilor cu sediul în Uniunea Europeană. Cererea poate fi depusă de un proprietar, un angajat sau un reprezentant extern autorizat care acționează în numele acestuia. Subvențiile sunt acordate IMM-urilor, iar rambursarea se face întotdeauna direct în contul bancar al IMM-urilor.

Cum funcționează Fondul pentru IMM-uri:

Fondul pentru IMM-uri este un program de rambursare care emite vouchere ce pot fi utilizate pentru a acoperi parțial taxele aferente activităților selectate. Există mai multe tipuri de vouchere disponibile în funcție de activitatea pe care doriți să o desfășurați:

Mărci și desene sau modele 1 000 EUR

A se utiliza pentru taxele eligibile privind mărcile și desenele sau modelele.

 

Brevete 1 500 EUR

A se utiliza pentru taxele eligibile privind brevetele.

Soiuri comunitare de plante 225 EUR

A se utiliza pentru taxa de depunere online pentru soiuri comunitare de plante.

 Acestea sunt etapele de parcurs pentru a beneficia de Fondul pentru IMM-uri:

  1.  Înregistrați-vă, conectați-vă la „contul din Fondul pentru IMM-uri” și depuneți formularul de cerere după ce v-ați decis ce tip de voucher(e) vă este cel mai necesar. Pentru mai multe informații, puteți consulta Întrebările frecvente.
  2.  După ce cererea dumneavoastră este aprobată, veți primi o notificare privind acordarea subvenției și voucherul (voucherele)*. După aceea, puteți solicita activitățile de PI care vă sunt necesare.
  3.  Pentru a primi rambursarea pentru activitățile de PI solicitate, trebuie să depuneți cererea de rambursare după ce ați efectuat plata privind activitățile, utilizând formularul disponibil în contul dumneavoastră din Fondul pentru IMM-uri

*Notă: 
Voucherele sunt valabile 2 luni din momentul în care primiți subvenția. Această perioadă de valabilitate poate fi prelungită cu încă 2 luni. Dacă aveți nevoie de o prelungire, o puteți solicita direct în contul din Fondul pentru IMM-uri în ultima lună din perioada inițială de 2 luni. În această perioadă, puteți solicita și efectua plata privind activitățile de PI legate de voucherul (voucherele) acordat(e) și apoi puteți depune cererea aferentă de rambursare, activând, astfel, voucherul (voucherele).

Asigurați-vă că utilizați voucherul (voucherele) în perioada de valabilitate!
Dacă expiră fără a fi prelungit sau activat, voucherul nu mai poate fi utilizat pentru depunerea unei cereri de rambursare. Nu veți mai putea depune o nouă cerere la Fondul pentru IMM-uri pentru același voucher, în cursul aceluiași an.

După ce ați activat voucherul (voucherele), există o „perioadă de punere în aplicare” în care puteți solicita activități suplimentare și rambursare suplimentară în domeniul de aplicare al voucherului (voucherelor). Această perioadă durează:

  • 6 luni în cazul voucherelor pentru mărci și desene sau modele
  • 12 luni în cazul voucherelor pentru brevete

Nu există o „perioadă de punere în aplicare” pentru voucherul pentru soiuri comunitare de plante, întrucât acesta va fi consumat în totalitate când se depune cererea pentru prima rambursare.

Activități pe care le puteți solicita

Ediția 2023 a Fondului pentru IMM-uri acoperă mai multe activități pentru a vă ajuta să vă puneți în aplicare strategia de PI privind elementele de activ în funcție de nevoile afacerii dumneavoastră.

Nivelul de protecție pe care îl alegeți (național, regional, UE sau internațional) va depinde de strategia de afaceri și de planurile dumneavoastră de dezvoltare. Dacă nu sunteți sigur în legătură cu nivelul de protecție sau nivelul teritorial pe care să-l solicitați, un serviciu de prediagnoză de PI (IP Scan) sau o consultație gratuită în domeniul PI (serviciu de asistență personalizată gratuită pentru PI) vă poate ajuta să luați decizia corectă.

  • Rambursare în proporție de 75 % pentru taxele aferente mărcilor și desenelor sau modelelor la nivelul UE
    Puteți solicita o rambursare în proporție de 75 % pentru taxele de depunere a cererilor de înregistrare a mărcilor și/sau a desenelor sau modelelor, taxele suplimentare de clasă, precum și taxele de examinare, înregistrare, publicare și amânare a publicării la nivelul UE. Înregistrarea pentru acest tip de protecție ar trebui efectuată prin intermediul EUIPO.

 

  • Rambursare în proporție de 75 % pentru taxele aferente mărcilor și desenelor sau modelelor la nivel național și regional
    Puteți solicita o rambursare în proporție de 75 % pentru taxele de depunere a cererilor de înregistrare a mărcilor și/sau a desenelor sau modelelor, taxele suplimentare de clasă, precum și taxele de examinare, înregistrare, publicare și amânare a publicării la nivel național și regional. Înregistrarea pentru acest tip de protecție ar trebui efectuată direct prin intermediul unui oficiu național de PI sau al Oficiului Benelux pentru Proprietate Intelectuală (pentru protecție la nivel regional care acoperă Belgia, Țările de Jos și Luxemburg).

 

  • Rambursare în proporție de 50 % pentru taxele aferente mărcilor și desenelor sau modelelor din afara UE
    Puteți solicita o rambursare în proporție de 50 % pentru taxele de bază privind depunerea cererilor de înregistrare a mărcilor și/sau a desenelor sau modelelor, taxele de desemnare și taxele de desemnare ulterioare în afara UE. Taxele de desemnare pentru țările UE sunt excluse, la fel ca taxele de prelucrare percepute de oficiul de origine. Cererea pentru acest tip de protecție ar trebui depusă prin intermediul Organizației Mondiale a Proprietății Intelectuale (OMPI).

 

  • Rambursare în proporție de 75 % pentru taxele aferente „raportului de cercetare de anterioritate”
    Raportul, anterior unei cereri de înregistrare a unui brevet, se efectuează la nivel mondial și trebuie realizat de un oficiu național de PI dintr-un stat membru al UE.

 

  • Rambursare în proporție de 75 % pentru taxele anterioare acordării subvenției (depunere, căutare și examinare), pentru taxele aferente subvenției și de publicare în cazul brevetelor, pentru protecție națională într-un stat membru al UE.

 

  • Rambursare în proporție de 75 % pentru taxele de depunere și de căutare pentru brevete europene depuse la OEB.
    Sunt excluse toate celelalte taxe pentru brevetele europene.

 

  • Rambursare în proporție de 50 % pentru taxa de depunere online la nivelul UE
    Puteți solicita o rambursare în proporție de 50 % pentru taxa de depunere online. Cererile depuse pe suport de hârtie nu sunt eligibile pentru rambursare în cadrul Fondului pentru IMM-uri. Cererea pentru acest tip de protecție ar trebui depusă prin intermediul Oficiului Comunitar pentru Soiuri de Plante (OCSP).

 Informații detaliate despre limite și taxe pot fi consultate în cererea de propuneri și în anexele aferente.

Înainte de a depune cererea:

Procedura de depunere a cererii este simplă. Trebuie doar să vă asigurați că aveți următoarele documente pregătite atunci când depuneți cererea. Aceste documente trebuie să fie în format PDF (sunt acceptate versiunile scanate ale documentelor fizice în format PDF). Toată documentația trimisă trebuie să fie lizibilă și nu trebuie să fie protejată prin parolă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

FORMULAR de ÎNSCRIERE în proiect Business NetworkSt@rtUp